DSpace university logo mark
Advanced Search
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE >

Author 糸山, 景大: 42    link image

Click each list header to sort the list

Select All
Date Title Author Download
1999-03-01 1章 地域に根ざした教育実践研究および教師教育の創造 : 中学校技術科教育における展開(地域創造と大学) 古谷, 吉男; 糸山, 景大; 藤木, 卓 854
2002-03-29 6章 公開講座に望まれるもの、課題となるもの ―連想調査に基づく分析より― 糸山, 景大; 木村, 多衣子 309
1974-02-28 Arc temperature at breaking of Au contact Itoyama, Kagehiro 247
2008-03 Computer Simulation for Free Association of Single Stimulating Word by Using Normal Random Number : First Approximation Itoyama, Kagehiro; Nohyama, Yuri 766
1975-02-28 Current Density Change of Anode Spot at Ag-CdO Breaking Contact Itoyama, Kagehiro 268
2002-03-27 Discussion on Barrier Discharge by Applying Circuit Theory Itoyama, Kagehiro 877
2004-06-30 Distribution of Response Words from the Free Association for a Single Stimulating Word Itoyama, Kagehiro 781
2002-03-29 I部 公開シンポジウム ―地域と向き合う大学を考える― 石松, 隆和; 片岡, 千賀之; 上薗, 恒太郎; 姫野, 順一; 門司, 和彦; 糸山, 景大; 新田, 照夫 259
1985-02-28 Monte Carlo Simulation on Cathode Spot Behavior and Erosion Pattern for Au Contacts by Micro-Computer Itoyama, Kagehiro; Komori, Yoshitaka 257
1971-02-28 The Change of the Arc Temperatures of Electric Contacts with the number of times of the Make and Break Itoyama, Kagehiro 233
1976-02-29 The Observations of the Behavior of Cathode Spot at Breaking Arc of Contact Itoyama, Kagehiro 300
2002-03-29 はじめに 糸山, 景大 162
1974-02-28 コンタクト・アーク柱内の蒸発金属原子密度比 Ag-n%CdOコンタクト 糸山, 景大 520
1991-05-31 運動負荷及び情動負荷における心電図の測定と周波数分析 糸山, 景大; 後藤, ヨシ子 604
1999-06 環境問題に関する長崎市民の意識調査 糸山, 景大; 小野, 隆弘; 後藤, ヨシ子 926
1989-06 技術教育における小・中・高一貫教育の問題 ― 技術教育の理念について ― 糸山, 景大; 杉山, 滋; 松原, 伸一; 古谷, 吉男; 野澤, 勝廣 378
2009-03-01 技術教員養成カリキュラムにおける栽培学習のあり方 : 連想法による授業評価からみた検討 末弘, 百合子; 古谷, 吉男; 糸山, 景大 1227
1989-06 教員養成大学における技術教育課程の歴史的変遷と発展性に関する考察 (長崎大学教育学部中学校教員養成課程工業技術専攻課程について) 野澤, 勝廣; 杉山, 滋; 糸山, 景大; 古谷, 吉男; 松原, 伸一; 藤木, 卓 896
1987-03-25 教科教育の学問的位置関係に関する一考察 糸山, 景大; 後藤, ヨシ子 689
2003-03-26 現職教員向けIT講習会の開催と評価 藤木, 卓; 森田, 裕介; 古谷, 吉男; 糸山, 景大 881
1973-03 実験、実習を伴なう授業の分析について(Ⅰ)―集団反応分析器とその記録装置の製作― 四辻, 征雄; 糸山, 景大; 広瀬, 正美 527
2008-03 小学校生活科における「生活と栽培」の実践 : 授業評価からみた学習効果の検討 古谷, 吉男; 末弘, 百合子; 糸山, 景大 4206
1986-03-30 多ヒント連想の構造と連想反応に関する考察 糸山, 景大; 金崎, 良一 614
1978-03-10 中学校生徒の連想とその学習プログラムへの適用 ―中学校技術・家庭科男子向き電気領域の場合― 糸山, 景大; 原, 義治 484
1988-03 中等教育における科学・技術教育について ―技術・家庭科(技術系列)のあり方― 糸山, 景大 459
1999-03 長崎市の廃棄物最終処分場(三京クリーンランド)定点観測 : 環境教育の素材のために 糸山, 景大; 小野, 隆弘; 後藤, ヨシ子 1526
2012-09 「統合ケア実習」の効果-連想法を用いて- 大町, いづみ; 中原, 和美; 糸山, 景大; 井口, 茂; 平瀬, 達哉; 東, 登志夫; 田中, 浩二; 中尾, 理恵子; 川崎, 涼子; 新田, 章子; 横尾, 誠一; 松坂, 誠應 1028
1989 乳児の発達と母子相互作用に関する心理・生理学的研究 後藤, ヨシ子; 糸山, 景大; 宮本, 由利; 志方, 波子; 椿山, 由香里; 井上, 智子 3041
1989-06 発達段階における全人格教育と技術教育の相互関係 野澤, 勝廣; 杉山, 滋; 糸山, 景大; 古谷, 吉男; 松原, 伸一; 藤木, 卓 1927
1994-06-30 発達段階に対する連続連想の諸量の変化 ―小学生から大学生まで― 糸山, 景大 762
1993-02-28 母子相互作用における測度としての心拍数の変化 糸山, 景大; 後藤, ヨシ子; 川端, 文子; 青木, 惠子 378
1998-03-25 野澤勝廣先生を悼む 糸山, 景大 777
1996-11-02 連想により想起される反応語と保有されている知識との対応 藤木, 卓; 金崎, 良一; 糸山, 景大 307
1984-03-30 連想の情報論的構造 糸山, 景大; 小佐々, 慎二; 江口, 武; 森, 淳 448
1997-06-30 連想調査による<生命>と関連語の分析 ―石垣市との比較を含む長崎市の小学校4年生から中学校3年生― 上薗, 恒太郎; 藤木, 卓; 糸山, 景大 603
1996-11-02 連想調査による概念に対応するイメージの表現 金崎, 良一; 藤木, 卓; 糸山, 景大 321
1998-03 連想調査による情意測定の試み : 子どもたちが感じた学校 上薗, 恒太郎; 糸山, 景大 1677
2009-03-01 連想法を用いたテレビ番組の質の評価 糸山, 景大; 中山, 竜馬 1734
2006-03-01 連想法を用いたテレビ番組の評価 糸山, 景大 1215
2004-06-30 連想法を用いた情意ベクトルによる授業評価 糸山, 景大; 上薗, 恒太郎 1467
2007-03-01 連想法を用いた情意的側面からの授業評価 : 高校家庭科の授業の評価 糸山, 景大; 平林, 佳子; 後藤, ヨシ子 1138
1983-03-30 連続連想の分類とその特徴 糸山, 景大; 小佐々, 慎二; 江口, 武; 八重石, 幸博; 太田, 公治; 林下, 功 760

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 Nagasaki University Library - Feedback Powerd by DSpace