DSpace university logo mark
Advanced Search
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > Faculty of Education > Articles in academic journal >

複式教育の算数科授業創りにおける「算数・数学的活動の視点に立った授業理解の枠組み」の活用


File Description SizeFormat
ecrk_1_1_hiraoka.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open

Title: 複式教育の算数科授業創りにおける「算数・数学的活動の視点に立った授業理解の枠組み」の活用
Other Titles: Using a CALMA framework to create a fukushiki-jugyou (combined class of two grades) in mathematics
Authors: 平岡, 賢治 / 宮内, 香織
Authors (alternative): Miyauchi, Kaori / Yoshida, Kaori / Yoshida-Miyauchi, Kaori / 吉田, 香織 / Hiraoka, Kenji
Issue Date: Mar-2008
Publisher: 九州地区国立大学間の連携に係る企画委員会リポジトリ部会
Citation: 研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集- 1(1), 2008
Description: 本稿は、平岡賢治, 宮内(吉田)香織. 算数的活動の視点からみた複式授業における「わたり」の考察-サイエンス・パートナーシップ・プロジェクトにおける取り組みから-. 長崎大学教育学部紀要. 教科教育学. 2007, vol. 47, p. 1-12 に対する査読の結果、修正して、『研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集-. 2008,vol.1, no.1』に掲載されたものである。
URI: http://hdl.handle.net/10069/15727
ISSN: 18828728
Relational Links: http://wwwsoc.nii.ac.jp/ecrk/ / http://hdl.handle.net/10069/9729
Type: Journal Article
Text Version: publisher
Appears in Collections:Articles in academic journal

Citable URI : http://hdl.handle.net/10069/15727

All items in NAOSITE are protected by copyright, with all rights reserved.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 Nagasaki University Library - Feedback Powerd by DSpace