DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 010 教育学部・教育学研究科 > 010 紀要 > 長崎大学教育学部紀要. 教育科学 > 第74号 >

Support Reciprocity and Stress Responses among Children: From the Viewpoint of Developmental Change in Friendships


ファイル 記述 サイズフォーマット
kyoikukagaku74_17.pdf70.05 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: Support Reciprocity and Stress Responses among Children: From the Viewpoint of Developmental Change in Friendships
その他のタイトル: 児童・生徒のサポートの互恵性とストレス反応-友人関係の発達的変化からの検討-
著者: Taniguchi, Hirokazu / Tanaka, Koji
著者(別表記) : 谷口, 弘一 / 田中, 宏二
発行日: 2010年 3月 1日
出版者: 長崎大学教育学部
引用: 長崎大学教育学部紀要. 教育科学 Vol.74, pp.17-23; 2010
抄録: This study focused on developmental changes in friendships, and examined the relationship of support reciprocity and stress responses, taking specific account of Austin andWalster’s (1974, 1975) concepts of person-specific equity and equity with the world. The participants were 127 elementary, 216 junior high, and 262 high school students in Japan. They provided names of their three close friends and were asked about the exchange of support with each friend, in addition to responding to a stress response scale. The results indicated that the support reciprocity of the best friend and the second best friend, and the total support reciprocity of all the three close friends had a significant quadratic relationship to stress responses among the high school students.
URI: http://hdl.handle.net/10069/23269
ISSN: 13451375
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第74号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/23269

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace