DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 010 教育学部・教育学研究科 > 010 紀要 > 長崎大学教育学部紀要. 教科教育学 > 第51号 >

Reflections on the Use of Original Dramatized Presentations in the Classroom:Based on Direct Student Feedback


ファイル 記述 サイズフォーマット
kyoukakyouiku51_93.pdf466.89 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: Reflections on the Use of Original Dramatized Presentations in the Classroom:Based on Direct Student Feedback
その他のタイトル: 英語授業におけるドラマ的手法を用いたスピーキング指導についての考察~学生からのフィードバック分析に基いて~
著者: Inage, Itsuro / Lawn, Etsuko / Lawn, Murray
著者(別表記) : 稲毛, 逸郎 / ローン, 悦子 / ローン, マリー
発行日: 2011年 3月 1日
出版者: 長崎大学教育学部 / Faculty of Education, Nagasaki University
引用: 長崎大学教育学部紀要: 教科教育学, 51, pp.93-108; 2011
抄録: “Dramatized presentations”have been effectively used in the classroom for some time to assist in the learning of language. This paper presents the authors' experience in the use of original dramatized presentations in the classroom based on and around direct student feedback. The authors' experience includes the teaching of English as a second language in Nagasaki, Japan at both private and national universities. Based on this feedback, the use of original dramatized presentations combined with transparent peer to peer feedback and self-evaluations have been found to increase learner motivation as well as student confidence and ability in communicating in English.
URI: http://hdl.handle.net/10069/25018
ISSN: 13451383
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第51号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/25018

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace