DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 070 環境科学部 > 070 紀要 > 長崎大学総合環境研究 > 第14巻 第1号 >

A Report on the Development of Teaching Audience-Appropriate English Speeches in a Collaborative Task-Based Framework


ファイル 記述 サイズフォーマット
kankyo14_1_41.pdf310.41 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: A Report on the Development of Teaching Audience-Appropriate English Speeches in a Collaborative Task-Based Framework
著者: Hensley, Joel
発行日: 2011年10月
出版者: 長崎大学 環境科学部 / Faculty of Environmental Studies, Nagasaki University
引用: 長崎大学総合環境研究, 14(1), pp.41-50; 2011
抄録: This is a report on the development of a collaborative task-based syllabus in a third-year (English) Language Communication class at a public university in Japan over the course of four consecutive semesters. The aim of this paper is to provide an examination into the methods implemented and adapted in a syllabus concerning audience-appropriate speeches in English. The author/instructor, over the course of four semesters, made incremental changes to the syllabus and class format while maintaining the speech-centered content. Teacher and student responses from each implementation are reviewed, and the motivation and method for the final collaborative task-based syllabus design are discussed.
キーワード: EFL / task-based / syllabus design / speeches
URI: http://hdl.handle.net/10069/26765
ISSN: 13446258
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第14巻 第1号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/26765

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace