DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 010 教育学部・教育学研究科 > 010 紀要 > 長崎大学教育学部紀要. 自然科学 > 第80号 >

VRと実写映像合成時の主観評価に関する輻輳角の条件の検討


ファイル 記述 サイズフォーマット
shizenkagaku80_23.pdf335.25 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: VRと実写映像合成時の主観評価に関する輻輳角の条件の検討
その他のタイトル: Consideration on Conditions of Convergence Angle about Subjective Evaluation of Mixed Videos between VR and Live Action
著者: 藤木, 卓 / 津村, 英幸 / 寺嶋, 浩介
著者(別表記) : Fujiki, Takashi / Tsumura, Hideyuki / Terashima, Kosuke
発行日: 2012年 3月 1日
出版者: 長崎大学教育学部 / Faculty of Education, Nagasaki University
引用: 長崎大学教育学部紀要:自然科学, 80, pp.23-29; 2012
抄録: In this study, subjective evaluations of binocular visions with a mixed videos between a VR (Virtual Reality) and a live action were considered. In order to this evaluations, an angle of convergence of VR was fixed, on the other hand the angle of convergences of live action were changed, visualizations of the mixed videos were evaluated through the subjective experiments. As the result, the followings were made clear. A tolerance of the convergence angle existed in spite of a convergence distance was changed, the convergence angles from ±1.22° (convergence distance: lm) to ±1.73° (convergence distance: 2.5m) were conditions. The subjective evaluations of the visualizations of the mixed videos indicated best score as the convergence distance was 2m. The evaluation of the sense of embossing indicated similar patterns to Tyler's study.
URI: http://hdl.handle.net/10069/29214
ISSN: 13451359
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第80号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/29214

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace