DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 260 言語教育研究センター > 260 紀要 > 長崎大学言語教育研究センター紀要 > 第1号 >

タスクを中心とした英語コミュニケーション授業 ―学生の学習意欲を高める授業を目指して―


ファイル 記述 サイズフォーマット
JCLS1_17.pdf208.88 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: タスクを中心とした英語コミュニケーション授業 ―学生の学習意欲を高める授業を目指して―
その他のタイトル: Task-based English Communicative Class: Focusing on How to Increase Student Motivation in the Classroom
著者: ベー, シュウキー
著者(別表記) : Beh, Siewkee
発行日: 2013年 3月
出版者: 長崎大学言語教育研究センター / Center for Language Studies Nagasaki University
引用: 長崎大学言語教育研究センター紀要, 1, pp.17-24; 2013
抄録: The main purpose of this paper is to examine an effective way to increase student motivation in the classroom. First, this paper gives a brief introduction of the problematic English Education in Japan, and explains the importance of increasing student motivation in the classroom. Second, this paper describes and analyzes the design, implementation and the effect of an unfocused task on an English communicative class. Lastly, my conclusion suggests that increasing student motivation and participation in the class would be an effective way to enhance autonomy, which is essential for studying a foreign language.
キーワード: motivation / task-based approach / active learning
URI: http://hdl.handle.net/10069/31446
ISSN: 21876096
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第1号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/31446

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace