DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 260 言語教育研究センター > 260 紀要 > 長崎大学言語教育研究センター紀要 > 第1号 >

CALL教材を使用した効果的な指導法の提案


ファイル 記述 サイズフォーマット
JCLS1_75.pdf648.43 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: CALL教材を使用した効果的な指導法の提案
その他のタイトル: Effective Methods for Teaching English using CALL software
著者: 奥田, 阿子
著者(別表記) : Okuda, Ako
発行日: 2013年 3月
出版者: 長崎大学言語教育研究センター / Center for Language Studies Nagasaki University
引用: 長崎大学言語教育研究センター紀要, 1, pp.75-84; 2013
抄録: In 2012, a new e-learning system was introduced to Nagasaki University students to improve their English listening and communication skills. The main aspect of this e-learning system was the Three Step CALL software. This software includes eleven programs designed to motivate students to learn English, which is the main goal of the Three-Step Auditory Comprehension Approach. Although student feedback was generally positive about the new programs, several problems emerged when the programs were used as a self-learning instrument. The aim of this paper is to indicate the problems and to consider the Blended Learning method as a potential solution to the problems.
キーワード: CALL systems / Three-Step Auditory Comprehension Approach / Blended Learning
URI: http://hdl.handle.net/10069/31450
ISSN: 21876096
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第1号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/31450

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace