DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 020 経済学部・経済学研究科 > 020 紀要 > 長崎大学経済学部研究年報 > 第30巻 >

日本の菓子消費動向の分析 ―大手製菓会社A社のデータに基づく分析・平成24年度基礎ゼミでの成果に関連して―


ファイル 記述 サイズフォーマット
keinen30_15.pdf58.94 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: 日本の菓子消費動向の分析 ―大手製菓会社A社のデータに基づく分析・平成24年度基礎ゼミでの成果に関連して―
その他のタイトル: Consumer Confidence of Confectionary Market in Japan ― Multivariate Analysis of Market Data ―
著者: 深浦, 厚之
著者(別表記) : Fukaura, Atsuyuki
発行日: 2014年 6月30日
出版者: 長崎大学経済学部 / Faculty of Economis, Nagasaki University
引用: 長崎大学経済学部研究年報, 30, pp.15-28; 2014
抄録: Our goal of this study is to analyze the confectionary market trend during October-November 2011 by adapting the multivariate analysis, and deliver some proposals in order to improve the market strategy. We show that gum, candy, chocolate, rice-cracker etc., which are very familiar to our daily life, are inclined to be consumed more frequently than caramel, nutrition supplement. Ice-cream is special in the sense it is relatively often consumed even in autumn/winter season. Throughout the course of the principal component analysis, we found the character of the items are determined by several factors, for example, where/under which situation/with whom to be consumed and where to be bought. According to the results, it can be expected that the market of soft-candy, caramel could be expand by encouraging the consumer to have more in public scene (ex. office). The super-market and the convenience store are highly effective as the sales channel, if consumer drops in there more often to buy their afternoon snack at home, not the refreshment at working place.
キーワード: confectionery market / consumer behavior / multivariate analysis
URI: http://hdl.handle.net/10069/34537
ISSN: 09108602
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第30巻

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/34537

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace