DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 260 言語教育研究センター > 260 紀要 > 長崎大学言語教育研究センター紀要 > 第3号 >

Grammar Listening Activities in an Online Listening Course


ファイル 記述 サイズフォーマット
JCLS3_15.pdf110.11 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: Grammar Listening Activities in an Online Listening Course
著者: Collins, William
発行日: 2015年 3月 1日
出版者: 長崎大学言語教育研究センター / Center for Language Studies Nagasaki University
引用: 長崎大学言語教育研究センター紀要, 3, pp.15-24; 2015
抄録: With the widespread availability of online course management systems such as Moodle, teachers have a tool to allow greater student autonomy and also provide a more intensive focus on grammatical points than limited class time permits. In addition, the ability of systems such as Moodle to display audio and video content makes it possible for teachers to pair written grammar and audio-listening exercises, which enable students to learn grammar in a multi-media context. This article will explore a range of such self-access multi-media study exercises developed for the author’s English Communication courses.
キーワード: Grammar / self-access listening / participle / gerund / countable and uncountable nouns
URI: http://hdl.handle.net/10069/35759
ISSN: 21876096
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第3号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/35759

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace