DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 260 言語教育研究センター > 260 紀要 > 長崎大学言語教育研究センター紀要 > 第3号 >

Using Linguistic and non-Linguistic forms to facilitate communication practice in English Communication classes


ファイル 記述 サイズフォーマット
JCLS3_89.pdf918.97 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: Using Linguistic and non-Linguistic forms to facilitate communication practice in English Communication classes
著者: Ruhl, Dawn Michele
発行日: 2015年 3月 1日
出版者: 長崎大学言語教育研究センター / Center for Language Studies Nagasaki University
引用: 長崎大学言語教育研究センター紀要, 3, pp.89-102; 2015
抄録: This paper reports on a study related to linear and non-linear communication activities in first year English communication classes at Nagasaki University. Previously collected 1st year English communication student feedback reflects low interest and motivation to write narratives in both English and Japanese. Students report that combining English narrative writing with Mind Mapping and Visual Mapping is more interesting, more useful and challenging. Data also reflects that the perception of imagination varies depending on the faculty. Visual mapping is an effective method to exercise imagination. Non-linear activities promote learner motivation to improve the quality of linear and non-linear communication.
キーワード: linguistic / meaningful learning / narrative / non-linguistic / process
URI: http://hdl.handle.net/10069/35764
ISSN: 21876096
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第3号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/35764

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace