DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 020 経済学部・経済学研究科 > 020 紀要 > 經營と經濟 > 第95巻 第3-4号 >

起業と強い紐帯


ファイル 記述 サイズフォーマット
Keizai95_3_1.pdf240.5 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: 起業と強い紐帯
その他のタイトル: Start-ups and Strong-ties
著者: 林, 徹
著者(別表記) : Hayashi, Toru
発行日: 2016年 3月25日
出版者: 長崎大学経済学会 / Economics Society of Nagasaki University
引用: 経営と経済, 95(3-4), pp.1-24; 2016
抄録: The classical framework of our business system, i.e. businesses, households, and government, has not been questioned thus far. This study challenges to destruct it not by deductive approaches but by inductive inferences especially in terms of actual start-up processes which so-called entrepreneurial groups enact. Based on both the actual data and evidences by the semi-structured interviews conducted in 2014 by the author, an alternative concept of entrepreneurial groups or organizations, i.e. the center of the gravity of organizations, and its framework will be introduced. They stem from“a field of personal forces”(Barnard,1968).It is true that preceding studies pay attention to the roles of spouse/cohabiting partner (typical strong-ties),but their focus is financial assistance. This study would rather illuminate the fact that their mental support, whether overt or covert, makes entrepreneur groups enact start-up processes in the long run. In addition, some educational problems around support for potential start-ups in Japan will be discussed.
記述: 長崎大学経済学部創立110周年記念論文集 / Essays in Commemoration of the 110th Anniversary of the Faculty of Economics, Nagasaki University
キーワード: business system / start-ups / strong-ties / mental support / the center of the gravity of organizations
URI: http://hdl.handle.net/10069/36320
ISSN: 02869101
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第95巻 第3-4号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/36320

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace