DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 070 環境科学部 > 070 紀要 > 地域環境研究 : 環境教育研究マネジメントセンター年報 > 第8号 >

中学生を対象とした生活習慣病を予防する食育の実施による成果と課題


ファイル 記述 サイズフォーマット
ChiikiKankyo8_45.pdf1.08 MBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: 中学生を対象とした生活習慣病を予防する食育の実施による成果と課題
その他のタイトル: The results, and Found Issues of Dietary Education Program for Preventing Lifestyle-related Disease with Junior High School Students
著者: 本田, 藍 / 斎藤, 陽子 / 深見, 聡 / 中村, 修
著者(別表記) : Honda, Ai / Saito, Yoko / Fukami, Satoshi / Nakamura, Osamu
発行日: 2016年 3月31日
出版者: 長崎大学環境科学部 環境教育研究マネジメントセンター
引用: 地域環境研究 : 環境教育研究マネジメントセンター年報, 8, pp.45-52; 2016
抄録: In December, 2015, we conducted 2-hour dietary education class at “junior high school A” in “A-town” in Kumamoto prefecture, with 147 students in 4 classes, for preventing lifestyle-related disease and improving dietary habit. The program was designed for students to learn dietary habit management skill with 4 main objectives; “eating 5 dishes of vegetables each day”, “reducing salt amount and enjoy the original taste of each food”, “reducing taking sweet beverages or snacks (less than 200kcal)”, “mainly eating rice, miso-soup, seasoned boiled vegetables, grilled fish”. According to the survey with questionnaire conducted before and after the class, the program increased awareness with dietary habit among those junior high school students, and we found improvements in the preference of food, dietary habit, the amount of vegetable to take, and overall condition of the health. We will continue to make effort in order to grasp the long-term effects of this dietary education class.
キーワード: The Lifestyle Diseases Prevention / Junior High School Students / Dietary Education
URI: http://hdl.handle.net/10069/36540
ISSN: 21895856
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第8号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/36540

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace