DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 010 教育学部・教育学研究科 > 010 紀要 > 長崎大学教育学部紀要 > 第3集 >

発達障害学生支援における修学困難要因の分析


ファイル 記述 サイズフォーマット
kyoikukagaku81_183.pdf500.6 kBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: 発達障害学生支援における修学困難要因の分析
その他のタイトル: Analysis of Difficult of University Learning in the Developmental Disorders Student
著者: 吉田, ゆり / 田山, 淳 / 西郷, 達雄 / 鈴木, 保巳
著者(別表記) : Yoshida, Yuri / Tayama, Jun / Saigo, Tatuo / Suzuki, Yasumi
発行日: 2017年 3月 1日
出版者: 長崎大学教育学部 / Faculty of Education, Nagasaki University
引用: 長崎大学教育学部紀要, 3, pp.183-190; 2017
抄録: We started a special education nine years ago in Japan. We analyzed factors that difficult to study at university using interview materials.Research results show that it is deeply related to their fault factors and executive functions that makes schooling difficult.Just like adjusting the environment, it is important to support development.This research is a preliminary study toward the creation of a better development support program with the goal of self-actualization of university students.
記述: 長崎大学教育学部紀要:教育科学 通巻 第81号(Bulletin of Faculty of Education, Nagasaki University:Educational Science, Vol.81)
キーワード: Developmental disorders student / support / executive functions
URI: http://hdl.handle.net/10069/37513
ISSN: 21885389
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第81号
第3集

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/37513

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace