DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 070 環境科学部 > 070 紀要 > 長崎大学総合環境研究 > 第20巻 第1号 >

再生可能エネルギー意識の形成要因に関する一考察 -自然体験・農業経験・環境教育の観点から-


ファイル 記述 サイズフォーマット
kankyo20_1_31.pdf1.17 MBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: 再生可能エネルギー意識の形成要因に関する一考察 -自然体験・農業経験・環境教育の観点から-
その他のタイトル: A Study on the Factors of Renewable Energy Awareness: From the Perspective of Natural Activities in Childhood, Experience of Farming and Environmental Education
著者: 保坂, 稔
著者(別表記) : Hosaka, Minoru
発行日: 2017年11月 1日
出版者: 長崎大学環境科学部 / Faculty of Environmental Science, Nagasaki University
引用: 長崎大学総合環境研究, 20(1), pp.31-38; 2017
抄録: The importance of experiential activities in childhood for environmental education is said, but experience of farming, stockbreeding, and fishing are not always examined. Furthermore, the fac tors of renewable energy awareness are not always clear from the perspective of experience of farming and so on. I analyze renewable energy awareness from the perspective of experiential activities in childhood, experience of farming, stockbreeding, and fishing by using the data of 291 university students in Nagasaki. Moreover I examine the effect of environmental education, authoritarian attitude, and knowledge of environmental pollution. It can be said that the viewpoint of natural activities in childhood and experience of farming is important to promote renewable energy awareness. But the knowledge of environmental pollution have no effect by using multiple regression analysis.
記述: 環境科学部創立20周年記念特別号 / Special issue celebrating twenty years of establishment of Faculty of Environmental Science
キーワード: Renewable Energy Awareness / Experience of Farming / Environmental Education
URI: http://hdl.handle.net/10069/37874
ISSN: 13446258
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
原稿種類: publisher
出現コレクション:第20巻 第1号

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/37874

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace