DSpace university logo mark
詳細検索
Japanese | English 

NAOSITE : Nagasaki University's Academic Output SITE > 020 経済学部・経済学研究科 > 020 紀要 > 東南アジア研究年報 > 第44集 >

コンシューマーリズムとグリーンコンシューマーリズム


ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00000737089.pdf2.06 MBAdobe PDF本文ファイル

タイトル: コンシューマーリズムとグリーンコンシューマーリズム
その他のタイトル: Consumerism and Greenconsumerism
著者: 高岡, 伸行
著者(別表記) : Takaoka, Nobuyuki
発行日: 2003年 3月25日
引用: 長崎大学東南アジア研究年報. vol.44, p.45-68; 2003
抄録: This article identifies the character of green-consumerism as a social movement. Although consumerism as a social movement is characterized by the claim for rights of consumers-own-self, that is, self-interest for consumers, the green-con-sumerism is characterized by the consideration and responsibility toward others. Accordingly, the meaning of the action as a consumer differs also with normal consumerism. The performance of green-consumers is characterized by pro-sociality. The pro-sociality is based on the reflection on which the action of consumotion of consumers influences on others or society. This article identifies these two character to develop a alternative perspective on business environment.
キーワード: Greenconsumerism as a alternative social movement / Prosociality of greenconsumer as a performer / Business in context as a poly-agent system
URI: http://hdl.handle.net/10069/6783
ISSN: 05471443
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
出現コレクション:第44集

引用URI : http://hdl.handle.net/10069/6783

このリポジトリに保管されている文献はすべて著作権により保護されています。
印刷やダウンロード等データの複製は、調査研究・教育または学習を目的とする場合に限定されます。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2006-2015 長崎大学附属図書館 - お問い合わせ Powerd by DSpace